Snart sex år och vet vad man säger...

Varje morgon och kväll när lilleman och jag åker till/från dagis lyssnar vi på musik i bilen, högt ska det vara, en speciell skiva och helst spår 3 tycker lilleman...
Själv kan jag höra vilket spår som helst men helst INTE spår 3 eftersom vi hört den VARJE morron/kväll hur länge som helst...
En morron sa jag att nu är det min tur att höra spår 4 eftersom du har bestämt så länge annars blir det orättvist...efter en viss tvekan gick han med på det, men satt och såg så där lagomt sammanbiten ut..

Kvällen kom och vi skulle åka från dagis, fortfarande var spår 4 igång, vi åkte en bit, sen kunde han inte hålla sig längre...spände ögona i mina och vrålade - DET VAR VÄL FAN VAD DU SKA LYSSNA PÅ FYRAN HELA JÄVLA TIDEN TYCKER DU INTE ATT DET ÄR ORÄTTVIST???



Jag lovar att det är SVÅRT att hålla sig i såna lägen, fattar inte vilket ordspråk han har min gullklimp!


- Barn har aldrig varit särskilt bra på att lyssna på de vuxna, men de har aldrig försummat att imitera dem -




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0